Tintin kalandjai – Filmkritikák

És a többiek…

Nyirpress.hu – A forradalmi technikai újításról ugyan az Avatar óta lemaradt Steven Spielberg filmje, aki egyébként speciális effektek tekintetében már hozott újat, hiszen a Jurassic Park című filmje volt az első, amely CGI trükkökkel keltett életre lényt a vásznon. A Tintin mégis újszerű, mert Hergé képregényének mozira adaptálása az első olyan teljes egészében motion capture film, mely még az Avatarral ellentétben nem törekszik a fotorealisztikusságra, annál inkább egy stilizált világkép kialakítására.

Ezzel tehát valami hasonló volt a cél, és az eredmény is, mint amit a Pixar csinált anno a Toy Story-val. Csak éppen távolról sem olyan szembeötlő az eredmény, hiszen kísértetiesen hasonlít ugyanarra a technikára, mely mára már teljes mértékben elterjedt és csak nagyobb vásznon észlelhető az újszerű stílus, amitől sokkal inkább él, de mégis meseszerű maradt az anyag.

Mindenképpen kötelezőnek éreztem egy bekezdés erejéig foglalkozni ezzel a jelenséggel akkor is, ha még annyira sem fogunk rá évek múltán emlékezni, mint az Avatarra. A laikus szemek számára ugyanis nem fog semmi többet adni és megragadt a téma egy szépen kivitelezett animációs film szintjén, amely az első a néha mesterinek számító Steven Spielberg kezei alatt. De nem akarom degradálni kedvenc zsidó rendezőnk titulusát, hiszen mindig is egy biztos minőségi szintet képviselt több nagyszerű és a filmtörténelembe méltón bekerült alkotásai mellett és biztos vagyok benne, hogy a Tintinnel is szerzett egy-egy bekezdést a legtöbb most íródó nagy filmes könyvben, ám végül megmarad annak, ami az Avatar volt két évvel ezelőtt; egy igencsak szemet gyönyörködtető és tisztességesen összerakott zsánerfilm.
Egy ilyen film esetében nagyon sokat nyom a latban, hogy mennyire tudunk azonosulni a főhőssel, és őszintén szólva az egy kaptafa jellemmel rendelkező címszereplő nem igazán vitt túl sok életet a filmbe, de el kellett telnie egy fél órának, mire feltűnt az igazi főszereplő, Haddock kapitány. Az ő személyisége mentálisan kellően megkérdőjelezhető, hogy azon keresztül több mókás pillanattal ajándékozza meg a nézőt, illetve eléggé deviáns, hogy némi drámai hangsúlyt is kölcsönözzön az amúgy könnyed forgatókönyvnek. Tintin pedig, mint újságíró csupán asszisztál és elősegíti, hogy a folyamatok a maguk módján bontakozzanak ki.

A Tintin kalandjai egyébként kellően súlytalan, ám annál szórakoztatóbb, nagyszabású produkció, mely nem akarja megváltani a világot. Csupán elhozott nekünk egy olyan kort és onnan egy kalandot, melyet azok fognak a legjobban élvezni, akik a 80-as 90-es években Spielberg Indiana Jones és hasonló hangvételű filmjein nevelkedtek.(Nyirpress.hu)

Filmfreak.hu – Tintinnek igen nagy múltja van az öreg kontinensen, hisz egy belga úriember, Hergé jóvoltából születtek meg a szemfüles újságíró kalandjai majd 100 évvel ezelőtt. Steven Spielberg vállalkozott rá, hogy filmre viszi Tintin kalandjait. Megint giccses alibimunka Mr Spielberg? Nagyon örülünk neki, hogy nem így történt!

Minden egy ártatlan hajómakett vásárlásával kezdődött. Tintin ugyanis szemet vetett a csodaszép Unikornis hajójának kis változatára és aprópénzért meg is vette. Rögtön ezután titokzatos idegenek próbálják megvenni tőle, ő azonban nem adja senkinek. Ez a döntés viszont veszélybe sodorja Tintint, ugyanis elrabolják és a pimasz újságíró máris egy hajón dülöngél marokkó felé…

Bevallom őszintén nagyon rég láttam Tintin rajzfilmet, így ez az univerzum számomra javarészt ismeretlen, de kalandvágyó laikusként nem bánom, hogy tudattalanul vetettem bele magam eme kihívásba. Aki eredettörténetre számít, csalódni fog, hősünk fiatal kora ellenére már számos ügyet megoldott, rengeteg fontos cikket közölt, igazi nagymenőnek számít a szakmában. Így amikor lehetősége nyílik a kalandra, tárt karokkal várja. Kicsit túlzottan is. Őszintén szólva eléggé idegesített végeláthatatlan kérdéseivel és frusztráló hiperaktivitásával, de szerencsére kompenzálta ezen hibáit. Hűséges társáról Milou-ról sem feledkezhetünk meg, hisz a kutya gyakran húzza ki Tintint a csávából. Apropó csáva. Merthogy abba elég gyakran kerülnek szereplőink. A film egyik legnagyobb erénye a tempó. A több mint másfél órás játékidő dugig van nyomva akcióval, üldözéssel, rejtvényekkel, egyszóval kalanddal! Nincs idő elmélázni egy percre sem, szinte egy üresjárattal nem találkozunk, Tintin kalandja végig elképesztően izgalmas és hihetetlen tempót diktál. Az összkép természetesen gyerekeknek szól, így komolyan venni elég nagy meggondolatlanság, de erről a mindenki meggyőződhet, mivel igen sok eltúlzott elem kap helyet a cselekményben.
Nevetni itt-ott lehet, elsősorban Haddock, a részeges hajókapitány jóvoltából, aki sziporkázóan jó szövegeket ereszt el, még a felnőtt humor kedvelői sem fognak csalódni benne. A két keménykalapos szerencsétlen, Dupont és Dupond sem rosszak, csak kevés teret enged nekik a film. Egy dologgal még adós vagyok, ez pedig a látvány. Egy szóval: brutális! Hiába volt idén TF3 meg sok más, azt hiszen nem túlzok, ha állítom, hogy a Tintin kalandjai 2011 leglátványosabb filmje. A karikatúraszerű emberábrázolás mellett a környezeti tényezők, robbanások stb, mind lenyűgözően festenek.

John Williams zenéje sem volt rossz, de egyszerűen a dallamok elvesznek a képkockák közt.
A lényeget mindenki leszűrheti magának, a Tintin kalandjai jó film lett. Mi több, az elmúlt néhány év legjobb kalandja zsigerig ható hangulattal, lehengerlő látványvilággal és észvesztő tempóval. Aki kedveli a kalandokat, egyenesen imádni fogja, ez kétségtelen. Apróbb hibái vannak csak és néha kissé túlzásba esik, de aki tartalmas és szórakoztató másfél órát akar, feltétlenül nézze meg. Szívesen néznék már Speilbergtől valami keményebb témájú, kihívást jelentő filmet (nem, a War Horse sem az…), de addig sem panaszkodom, amíg Tintin szintű alkotásokkal rukkol elő. (Filmfreak.hu)

Greatbox.web4.hu – Steven Spielberg újfent nagy fába vágta a fejszéjét. Egy több mint nyolc évtizedes múlttal rendelkező, világhírű képregényt vászonra vinni merész vállalkozás volt, főként úgy, hogy a teljesen animált film az első ilyen műve az amerikai rendezőnek. Ugyan a jogokat már harminc éve magáénak tudhatta, Spielberg mostanáig várt, hogy Hergé főhősének történetét méltóképp tudja elhozni a kalandra éhes közönségnek. Elnézve a végeredményt elmondhatjuk, hogy a hosszú érlelés meghozta gyümölcsét.

Tintin, a folyton tettrekész újságíró és hűséges foxija, Milou ezúttal egy több generáción átívelő rejtéllyel találja szemben magát. Miután egy utcai árusnál szert tesz egy régi hajómakettre, nem is sejti, hogy jóval többet kap egy régiségnél. A Haddock család ősi titka lappang a háttérben, mesés kincsekkel kecsegtetve, amikre egy titokzatos férfi akarja rátenni a kezét, nem riadva vissza semmitől és senkitől.

Ugyan a történet nem épp a mű legerősebb pontja, mégis van benne annyi potenciál, hogy ha néha kissé nyögvenyelősen, de elejétől a végéig keretbe foglalja és végigvigye a három különböző képregényrészből összeeszkábált cselekményt. Spielberg múltja kétségkívül mély nyomot hagyott legújabb, a kalandfilmekhez visszanyúló moziján, amelyen Indiana Jones hatása jelentősen tetten érhető. Azonban a doktorral való közeli kapcsolat cseppet sem bántó, sőt mivel a lehető legjobb elemeket nyúlták le és dolgozták át, vagy vették alapul, ezért a végeredménnyel teljes mértékben elégedettek lehetünk. Itt kell megemlíteni, hogy még a nyughatatlan régészprofesszor inkább az idősebb korosztály szórakoztatására született meg, addig a Tintin kalandjai remekül találta meg a középutat a generációk között, mind a fiatalabbaknak, mind a “felnőttebbeknek” elég belső tartalmat nyújtva, sosem válva túl gyerekessé, vagy komollyá.
Ez különösen a karakterek esetében igaz, akik között a főszereplő páros pazar duója külön kiemelést érdemel. Míg Tintin maga a megtestesült becsület és a törvény őrangyala, aki bármire kész az igazság kiderítésében, addig Haddock kapitány iszákos, vén tengeri medveként egy megtört ember képében tetszeleg, aki felmenői árnyékában kénytelen élni. A szereplők közti szöges ellentét számos humoros, furcsa szituációt és párbeszédet eredményez, amik a film sava-borsát adják, szinte mindig telitalálatként viszik be komikus lövedékeiket.

A történet vázlatos mivolta miatti fanyalgásunkat a fentebb említetteken túl a kiváló külcsín képes maximálisan feledtetni. A motion capture technika bőkezű alkalmazásával készült film szemkápráztató képi világot tudhat magáénak. Ez nem is csoda, ugyanis Peter Jackson ült a produceri székben, akinek saját cége, a Weta Digital készítette el az állejtő képi világot a Tintin kalandjaihoz. Így Spielberg zseniális rendezése találkozott korunk legfejlettebb animációjával, aminek az eredménye egy rendkívül pörgős jeleneteket tartalmazó, adrenalinpumpáló és csodálatosan szép, élethű mozgókép lett, amelynek nem egy momentuma – például a sivatagban történő, hihetetlenül ötletesen kivitelezett üldözés – fog nagy eséllyel örökre belevésődni a nézők emlékezetébe.
A remek összképet a történeten kívül csupán pár dolog – túlságosan abszurd jelenetek, a látvány néha túlzóan előtérbe kerül – igyekszik beárnyékolni, azonban szerencsére kevesebb, mint több sikerrel. Ezek közül is az igazán említésre méltó negatívum a befejezés, amely meglehetősen egyszerűre és gyorsra sikeredett, főként a film többi részéhez mérten.

Ugyan a kilencedik művészetet egyre több rendező kezeli termékeny anyaként, akinek gyermekeit szinte havonta adoptálják a mozikba, hogy aztán a gyenge kezekbe kerülve értékelhetetlen filmekké váljanak. A Tintin kalandjai azonban nem esett áldozatul a a számos testvérét érintő átoknak, sőt az az idei év egyik legjobb mozgóképét tisztelhetjük benne, ami bátran ajánlható mindenkinek, a zsáner szerelmeseinek pedig egyenesen kötelező kaland.(Greatbox.web4.hu)

Filmnews.hu – Tintin, az ifjú riporter, jellegzetes frizurájával, foxterrierje és néhány hű barátja társaságában (élükön a mogorva Haddock kapitánnyal) mindig új kalandba veti bele magát. A világjáró kalandor ismét szimatot fog: ezúttal Haddock kapitány egyik őse, Sir Francis Haddock elsüllyedt hajójával kapcsolatban fedez fel valamit, amit sokan régóta keresnek. És most nemcsak a hír értékes: az Unikornis nevű kalózhajó szállítmánya ugyanis csupa arany és drágakő volt. Izgalmas, tengeren és sivatagon át, vízen és levegőben vezető útja során nemcsak Haddock, hanem egy börtönből szökött rab és a két detektív, Thomspon és Thompson (az egyiknek felfelé pödört a bajsza, a másiknak lefelé konyul) is az expedíció segítségére van.

Azt a citromsárga cikkcakkos cápafogát! Tudom, nem illik így kezdeni egy értékelést, de ez rémesen alulteljesített az elvárásaimhoz képest. Azért egy Steven Spielberg filmmel kapcsolatban vannak elvárásai az embernek – nekem is voltak, de hiába. Nemrégiben Spielberg az egyik interjúban azt ígérte, minden meglesz a Tintin kalandjaiban, ami az Indy 4-ből hiányzott, ehhez képest az Indy 4-en százszor jobban szórakoztam, és nem szurkoltam az utolsó félórában, hogy legyen már vége. Nem indítottak valami magasról, de a képi világa egyszerűen zseniálisan festett, és az első félóra után még úgy voltam vele, hogy ebből még bármi kikerekedhet. Itt kezdődtek a bajok, amikor elkezdték adagolni a képtelenebbnél képtelenebb dolgokat. Először még nem is akadtam fenn rajta, gondoltam belefér, hiszen képregény adaptáció, vagy mi, de idővel annyira elvitték magukat, hogy teljesen kész voltam tőle, és csak a fejem fogtam. Arról már ne is beszéljünk, hogy rosszul esik egy Spielberg-filmről ilyet írni. Persze azt mindenképpen meg kell jegyeznem, hogy az alapokat szolgáltató képregényeket nem ismerem/nem olvastam.

Hogy milyen baromságokon akadtam fenn? Nézzük, bár itt eme bekezdés erejéig felvillan a spoilerveszély tábla. Minden a zsebtolvajjal kezdődött, aki egy zsúfolt piactéren tíz egymás mellett álló embertől lovasítja meg a pénztárcákat. Ekkor néztem, hogy mi van? Persze, senki nem kapja el, senki nem tartóztatja fel. Oké, ezt a részét be lehetne tudni mesének, ami a gyerekek korosztályában vicces, meg minden, de ez itt elvileg nem erről szól. Utána jött, amikor a repülőben a pia “buborékalakban” szállingózott ide-oda, majd Haddock belebüfögött a tankba, hogy legyen üzemanyaguk. Aztán a golyóálló üveg repesztést egy énekesnő hangjával oldották meg, és a végén még beteszik azzal a kaput, amikor a tank hátára veszi az egyik épületet, amit a fél városon át “cipel”. Ez tényleg nem ment el sem filmnek, sem mesének. Előbbinek nagyon gyenge a sztorija miatt, utóbbinak pedig túl giccsesnek, túlzónak tartom.

A szereplők. Nos, gyönyörű szép és tűéles képen pompáztak a karakterek, akik igazán részletgazdag kidolgozást kaptak. Egyszerűen zseniális, amilyen munkát végeztek ezen a téren, viszont a 3D-t ismét nem tudnom hová tenni. Nem tudom értékelni, mert nekem aztán egy fikarcnyival sem adott hozzá az élményhez. Simán megelégedtem volna a hagyományos 2D-s képpel, és még a szemem sem fáradt volna – most jön a kulcsszó – fölöslegesen. Maguk a karakterek abszolút helyükön voltak, elvonatkoztatva a kidolgozásuktól, mert azt már írtam, hogy csodaszép. Szépen voltak animálva, a mozgásuk is teljesen emberi volt, lényegében tényleg ez az utóbbi évek legjobban, legszebben kidolgozott animációs filmje.

Picit zavart még a feljebb leírtakon kívül, hogy elég sok filmből ollóztak ide össze dolgokat, ott van például az Indiana Jones, amivel totál semmi gond nincs, és helyenként még hangulatot is teremtett, viszont került bele egy kicsi A Karib-tenger kalózaiból, ami másik nagy kedvencem, mégsem feküdt ezúttal ez a kapitányosdi, bár most egész pontosan az árboc-összeakasztós jelenetre gondolok, amikor megint csak fogtam a fejem egy jeleneten belül többször. Nem is húzom tovább a sorokat, mert sok jót nem tudnék írni, rosszat pedig már írtam eleget, és lehet, hogy ezzel egyedül leszek de nekem egy 5/10-es élményre volt elég a Tintin kalandjai.(Filmnews.hu)

Premierfilm.hu – A Tintin képregény alkotója, Hergé egykoron azt találta mondani, ha valaha film készül élete fő művéből, szeretné, ha Spielberg lenne a rendezője. A derék belga nem volt balga, nagyon eltalálta, kiben bízhat.

Mert bár hálás témának tűnik a kölyökképű kalandor (kép)regényes életét mozivászonra vinni, már annyian csúsztak el hasonló adaptációkon, hogy tényleg nem árt az óvatosság. Spielberg se bízta a véletlenre, vette fejszéjét, és belevágta a nagy fába. És milyen jól tette, hogy nem riadt meg attól, a világ 50 különböző nyelvén értik, ismerik a jellegzetes frizkós képregényhős, és hű foxijának történeteit. Tudta, hogy csak akkor mehet tutira, ha hű marad az eredeti történethez. Így tehát maradt a XX. század 30-as éveinek francia valóságába ágyazott misztikum. Elsőre Tintin „állandó” partnere, Haddock kapitány köré íródott a történet. Akinek egyik őse, Sir Francis Haddock elsüllyedt hajójával kapcsolatban fedez fel valamit, amit sokan régóta keresnek. És most nemcsak a hír értékes: az Unikornis nevű kalózhajó szállítmánya ugyanis csupa arany és drágakő volt.
Izgalmas, tengeren és sivagaton át, vizen és levegőben vezető útja során nemcsak Haddock, hanem egy börtönből szökött rab és a két detektív, Thomspon és Thompson (az egyiknek felfelé pödört a bajsza, a másiknak lefelé konyul) is az expedíció segítségére van.

Nagy idő telt el azóta, hogy 1929-ben megjelentek az első Tintin kalandjai képkockák az egyik belga lapban, így igen merésznek tűnt a 3D, de csak elsőre. Az jól látszik, hogy a térhatás csak azon filmekre hat jótékonyan, ahol az alkotók nem speciális effektként értelmezik, hanem a még realisztikusabb, valóságosabb történetmesélés eszközeként. Spielberg így járt el. Michael Kahn személyében a világ egyik legjobb vágóját nyerte meg Tintin megelevenítéséhez. Producerként pedig Peter Jacksont és Kathleen Kennedyt, akivel egyébként az E.T. óta dolgozik együtt a filmes géniusz.

A sokszor úgy lesajnált 3D ezúttal csodát hozott (ilyen, ha jó kezekbe kerül…), néhol már olyannyira valószerű volt a látnivaló, hogy a végén a stáblistánál fel se tűnt, a nevek nem a hangokat, hanem a valódi szereplőket takarja… A sztori magával ragadó, szerethető, és még a fanyalgókat is magával rántja az első húsz perc után.

Spielberg elsütött néhány poént is, az egyik karakter kínosan hasonlított Meryl Streepre, míg egy másik önnön magára (a megfejtéseket

Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18