X-Men Legends II.
Rise of Apocalypse
A PC-vel rendelkező X-men rajongók eddig sajnos nem voltak elkényeztetve a kedvenceikkel kapcsolatos játékok terén. Alig akadt Pc-n említésre méltó X-menes kiadvány. A mára őskorinak számító Children of the Atom, ugyan nem volt rossz próbálkozás, de verekedős játékként nem tudott sok újat mutatni a külsőségeken kívül.
Aztán 2003-ban megjelent az X2: Wolverine’s Revenge, ami nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Annak ellenére, hogy a játék főhőse, a sokak által kedvelt Rozsomák volt, akinek Mark Hamil remek szinkronhangot kölcsönzött, már elsőre látszott, hogy a Wolverine’s Revenge nagyon össze lett csapva, hogy nagyjából az X-Men 2 premierjével essen egybe a megjelenése. Voltak ugyan emlékezetes pillanatai, és a zene sem volt rossz, de monoton játékmenet, és a fantáziátlan környezet elrontotta az összhatást, ráadásul az egész egy gyenge konzolos átirat, s mint ilyen, szinte irányíthatatlan.
Szerencsére az Actvision ráérzett arra, hogy a Marvel Univerzum kedvelt mutánsainak a története sok lehetőséget rejt magában, így 2004 végén kiadta a Raven Software (ők fejlesztették a Quake 4et is) fejlesztését, az X-Men Legends-et. A PC-sek persze csak szívták a fogukat, hiszen sokan vártak már egy X-Men rpg-re, de az említett játék csak a konzolokra jelent meg.
Aztán szinte pontosan egy évvel az első után, megérkezett a második rész az X-Men Legends II: Rise of Apocalypse, ezúttal PC-re is.
Már az elején fontos megemlíteni, hogy a klasszikus PC-s szerepjátékokon edződött játékosoknak érdemes óvatosan, és türelemmel közelíteni a Rise of Apocalypse felé. Ez egy alapvetően konzolos stílusú akció rpg, ami nem válik a játék hátrányára, csak a PC-seknek kicsit szokatlan lesz néhány szempontból.
Az X-Men Legends II-ben Xavier professzor és mutánsai Apocalypse-al és Mister Sinisterrel kerülnek szembe. Az alapszituáció egyszerű. A rosszak a világot szeretnék az uralmuk alá hajtani, a jók pedig megpróbálják ezt megakadályozni. Ezt az egyszerű alaptörténetet, pedig a képregényekből ismert elemek színesítik, és teszik élvezetessé. Hamar fel fog tűnni, hogy a játék tökéletesen kihasználja az X-Men történetek adta lehetőségeket.
15 alapból játszható karakterrel találkozhatunk, és a játék végigjátszásával, vagy speciális feladatok teljesítésével további szereplőket hozhatunk elő. Ráadásul az X-Menek, és a Magneto vezette Brotherhood tagjai vállvetve küzdenek a közös ellenség ellen, így a választható karakterek között szinte mindenki megtalálhatja a kedvencét. A fejlesztők nem hanyagolták el a szereplők közötti kapcsolatokat sem, és sokat megtudhatunk a karakterekről, és az X-Menek történetéről. Rengeteg mutáns tűnik fel ellenfélként, vagy segítőként a játék közben, viszont a rengeteg akció nem igazán ad lehetőséget a történet kibontakozására. A sztori nem annyira része a játékmenetnek, mint egy klasszikus rpg-ben, és ráadásul teljesen lineáris a történet, így a szerepjáték elemek szinte kizárólag a karakterfejlesztésre korlátozódnak…
Adriandarco teljes cikke elolvasható a fantasya.hu-n…