Lehet, csak én vagyok az egyetlen, aki eddig még nem találkozott az OnStar navigációs rendszer 2000-ben indult kampányfilmjeivel, és csak én csodálkoztam rá Batman eme különleges kalandjaira, melyet a Warner Brothers-el készítettek, további DC Comics karakterek főszereplésével. A „tovább”-ra kattintva megnézhetitek az igen látványos reklámfilmet, kicsit többet megtudhattok a produkció hátteréről, és az OnStar kampányához csatolt termékekről.
Az amerikai televíziókban 2000 és 2002 között sugárzott, a Tim Burton és a Joel Schumacher filmek látványára, hangulatára építő 6 reklámfilmet a General Motors megrendelésére a Campell-Ewald ügynökség készítette el. Az OnStar navigációs rendszer legfontosabb, leginkább vásárlócsalogató funkcióit Batman autója, a Batmobil és a karakterhez tartozó legismertebb mellékszereplők segítségével igyekeztek bemutatni.
A Denevérember mellett, akit a Birds of Prey tv-sorozat pilot epizódjában, ugyanebben a szerepben már feltűnt Bruce Thomas alakított, feltűnt még Alfred, Vicky Vale, említés szintjén Jmes Gordon, a rosszfiúk közül pedig Joker, Pingvin és Rébusz – főként ismeretlen színészek által megformálva. Kivétel Michael Gough aki a mozifilmek (és egyéb tv-reklámok) után itt bújt utoljára a Wayne-kastély hűséges komornyikjának bőrébe.
A díszleteket, kellékeket és a jelmezt a Warner biztosította a reklámstúdió részére; ismét láthatjuk a denevérbarlangot, illetve a Tim Burton által jegyzett filmekből a „Ragadozó” becenévre hallgató, közkedvelt batmobilt. A „spot”-okhoz a Dany Elfman által komponált, azóta klasszikussá vált Batman zenei témát használták fel. A denevérruha azonban kifejezetten erre az alkalomra készült, mely stílusában a Keaton – és Kilmer-által viselt jelmezek stílusát ötvözte. Az OnStar navigációs rendszer kampányára 50 millió dollárt fordítottak, arról azonban nincs információ, mennyit különítettek el a Batmanes kisfilmek elkészítésére. Elnézve a vizuális effekteket, látható az igényesség, ám nem forgathattak le minden jelenetet, ezért a Schumacher féle mozifilmekből is kölcsönöztek néhány képkockát.
A kampányban nem csak a Warner filmstúdiója, de a DC kiadó is kivette a részét. Kapcsolódva a reklámfilmekhez, két képregény-különkiadás jelenet meg, az egyikben Rébusz, a másikban pedig Mr. Fagy tört borsot Batman orra alá, illetve csereberélhető kártyákat is a piacra dobtak, melyek Batman karakterének történetét tekintették át 1939-től, ugyanakkor az OnStar rendszer előnyeit is igyekeztek bemutatni. A kampány sikere érdekében a DC és az OnStar közösen készítette el a navigációs rendszer interaktív honlapját, ahol a Warner online nyereményjátékot hirdetett: a fődíj egy statiszta szerep volt a készülő ötödik Batman-filmben.
A kampány egyértelműen sikeresnek volt mondható, a kutatások szerint az autótulajdonosk 80 százalékához jutott el az OnStar rendszer híre a Batmanes reklámoknak köszönhetően. A navigációs rendszer ügyfeleinek száma drasztikusan megemelkedett, 2000 januárja és júniusa között 169 %-os emelkedést jegyeztek, több mint 300 000 előfizetővel.
És akkor íme a 6 kisfilm, ügyesen összevágva egy több mint kétperces denevérkalanddá: