Yazawa Ai mangájának újabb kötetét jelentette meg a Mangafan a Tavaszi Mondoconra, ami a maga nemében még mindig a legjobb sorozat a hazai palettán: fiatal és felnőtt nők keresve sem találhatnának jobb szórakozást a Nana egy-egy újabb könyvénél.
Legutóbb ott maradt abba a történet, hogy a két rivális-baráti zenekar, a Blast és a Trapnest a figyelem középpontjába került, tagjai a sztárság felé vezető úton haladnak visszafordíthatatlanul, és éppen emiatt kénytelenek megtapasztalni az ismertség árnyoldalait is. A Search nevű pletykalap lefotózta a Trapnest énekesnőjét, Reirát és a gitáros Rent (aki egyébként a Blast énekesének, Oosaki Nanának a barátja, kvázi férje), amint félreérthető módon ölelik egymást, a fényképet pedig egy szaftos cikkel együtt a következő számban akarják lehozni. A felvételt ráadásul „eljegyzési ajándékként” a magazin figyelmes munkatársai eljuttatták Ren barátnőjének is, aki emiatt érthető módon összetört. Emellett a másik Nana (Komatsu Nana) otthon tengeti a napjait, terhesen és magányosan, miközben barátja, Takumi folyton a munkájának él, szabadidejében pedig más nőket csábít el.
Változás a korábbiakhoz képest, hogy a 15. kötet (Japánban eredetileg 2006-ban jelent meg) a gyülekező viharfelhők ellenére meglepően optimistára sikerült. Anélkül, hogy lelőnénk a fontosabb fordulatokat, annyit elárulhatunk, hogy a Search magazin galád terveit egy elmés megoldással sikerül meghiúsítani, így a két zenekar imidzsére és sikerére veszélyt jelentő első számú fenyegetés kiiktatásával némi nyugalom szállt a fiatal zenészek magánéletére.
Yazawa Ai története a sokszor kézenfekvő fordulatok mellett gyakran szolgál meglepő fordulatokkal, és bár a túlcsorduló érzelmek visszariaszthatják a férfi olvasókat, a tálalás, a rajzok és főként az intelligens történetvezetés révén a legjobbak között van a helye. Szereplői egytől egyig egyéniségek (ami egyébként nem csak a divattervezői leleményességgel megalkotott egyedi ruháik miatt van így), viselkedésük egyrészt tökéletesen tükrözi a bohém húszévesek gondolkodását, másrészt pedig természetesen, könnyedén előadott párbeszédeik, reakcióik segítenek egy kicsit a japán zenekarok felszín alatti életébe is bepillantani. A két Nana ellentétes, mégis egymást vonzó alakja pedig telitalálat: a sokáig reménytelenül szerelmes, álomvilágban élő Komatsu Nana-val szemben Oosaki Nana titokzatossága áll, aki szülők nélkül nőtt fel, és csak nagyon kis lépésekkel halad előre saját múltja megismerésében. Ők egymás tökéletes ellentétei, amit az új kötetben történtek is csak részben enyhítenek: míg Komatsu Nana álmai (úgy tűnik) beteljesedtek, a gyökértelen énekesnő viszont csalódásokat kénytelen elviselni (Ren ölelkezős képe Reirával), de képes kompromisszumokat kötni, hogy boldogságra leljen.
A szokásosnál tehát pozitívabb végkicsengésű új kötet a megszokottnál kissé eltérő módon tartja továbbra is izgalomban olvasóit, a rengeteg megcsalás és csalódás, szomorúság után ideje volt már egy – még ha csak ideiglenesen is – optimista résznek. A sztárkultusz, a sajátos japán idolgyárak világa azonban korántsem nyugalmas, így a jövő minden bizonnyal tartogat még meglepetéseket.
Farkas Dávid