[mano+Henrik] Íme a történet, hogy hogyan lett Seth Green-bõl (valami színész a nyomorult) Interpol által körözött személy.
Az egész úgy kezdõdött, hogy találkozott az Izraeli Mo-fo (Itai Rosenbaum 22 éves, Raanana-ban lakik Tel Aviv-tól 30 km-re, õ az író), a Kentucky Redneck (Kurt Avery Belcher 31 éves Elkhorn City-ben élõ rajzoló) és a Hungarian Badass (a “mi” szolnoki Henrikünk).
A Small Press Idol minden évben több fordulós pályázatot hirdet, melybe csapatok jelentkezését is elfogadják.
Az elsõ fordulóban egy készülõ képregény borítójának ceruzás vázlatát és a történet rövid összefoglalóját kell beküldeni. A három zsûritagból legalább kettõnek kell beszavaznia egy pályamûvet, hogy az a következõ körben is részt vehessen. A jelen iromány alapját képezõ pályamû ezen már túl van. 2-1 arányban szavazták be.
A zsûrinek nem tetszett a logó és a borító kompozíciója sem. A logót megváltoztatták, de a borító még nincs kész. Amennyiben a mû továbbjut, a következõ körben lesz rá szükség.
Na de mirõl is van szó itt kéremszépen! Klikk tovább, és kiderül!
A második körben (itt tartunk most) az újraformált logót és 5 karakter tervet kellett benyújtani, de itt már a publikum szavazása alapján lehet tovább jutni, ám a zsûri vétó joga természetesen még mindig megvan!
Az eddigi munkáink itt megtekinthetõek
A harmadik körben be kell majd nyújtani három teljesen kész oldalt (szürkeskálás vagy fekete-fehér betördelt). A közönség szavazhat és kommentálhat majd, de a zsûri dönti el, ki fog továbbjutni.
Az elsõ öt jut tovább. Természetesen ez a cél! ;)
A negyedik körben be kell majd mutatni a kompletten elkészített 12 oldalas nulladik részt, színezett borítóval és logóval… tokkal vonóval. Az nyer, aki a legtöbbet adja el. Csak a különálló megrendeléseket számolják és veszik szavazatnak. Erre két hét áll majd rendelkezésre. A végsõ nyertes szerzõdést kap a munkájával egy négy részes képregény kiadására.
De mire föl ez az egész?
Kurt és Henrik jóbarátok, bár még sohasem találkoztak, de sokat dolgoztak együtt. „Jól szórakozunk és hisszük, hogy lelkes amatõrként is szórakoztató és érdekes, esetleg értékes dolgok kerülnek ki a kezünk közül. Megpróbálunk minden esetben a lehetõ a legjobb munkát végezni, mert másunk sincs csak néhány jó kis képregény.” – mondja Henrik.
Tehát a feladat: Egy képregény szereplõrõl kell karakter lapot készíteni. Henrik elmeséli lépésrõl lépésre mi hogyan készült!
A történetben Brian (Seth Green volt a karakter referenciája) egy tolvaj csoport tagja. A szövegbõl (a szöveg úgy van megírva, mintha egy Adriann Morales nevû Interpol ügynök aktája lenne) kiderül hány éves, milyen magas, hajszine, stb.
Amit én készen kapok az a profile.jpg nevû képen van megírva, továbbá mivel körözési aktát akartunk készíteni kértem egy “igazolványképet” (brianmugshotpencil.jpg) és egy karakterrajzot is (brianpencil.jpg).
Elsõ körben kihúztam az igazolványképet (brianmugshotink.jpg)
Második körben a profilban (profile.jpg) megadottak alapján kitöltöttem az alapszínekkel. (brianmugshotflatt.jpg).
A “belapított” képet kidolgoztam a harmadik fázisban és hozzáadtam a szöveget. (brianmugshotfull.jpg)
Jól látszik, hogy az eredetihez képest változott a letartóztatás dátuma és a név is felkerült a fotóra.
Tettem még mögé egy kis árnyékot, hogy kicsit olyan legyen, mintha egy fal elõtt állna.
Ez volt a bemelegítés egy kicsit komolyabb munkához.
A Karakterkép nagyobb falat. Szó szerint, mert az eredeti méret 2500x3200px 300DPI felbontású, ez nagyjából A4-es méret.
Az eredeti rajz (brianpencil.jpg) e-mailben érkezett Kurt-tól, miután Itai elfogadta.
Valamiért az amerikai gyakorlatban az író az fõgóré, mindenre rá kell bólintania, ha valami nem tetszik neki mindenki zokszó nélkül változtat vagy javít. Itai-val szerencsések vagyunk, elég sok szabad kezet biztosít nekünk.
Tehát elsõ körben kihúztam a rajzot (a kihúzást én digitálisan csinálom, sokan inkább kinyomtatják a rajzot és pausz papíron kihúzzák tussal, aztán újra szkennelik. Szerintem botorság, mert utána még lehet javítgatni digitálisan). A kihúzást igyekszem a munkahelyemen végezni (nagyon egyszerû oka van :-D, bent a stúdióban PhotoShop6 van a gépemen és egy A5-ös Wacom-tábla, nekem kényelmesebb azokkal kihúzni. Színezni viszont csak itthon tudok normálisan PhotoShop7-el és Wacom A4+os táblán…
Tehát kihúztam a rajzot (brianink.jpg). Megtartottam az eredeti méretet, bár tudtam a végén sokkal kisebb lesz majd a kész rajz.
Belapítottam ezt is. Flattelésnek nevezik angolul, néha van rá külön ember, aki csinálja. Annyi a munkája hogy egyszínûre kitölti a rajzot. Rabszolgamunka.
Ha részletesebb a rajz általában több rétegen csinálom ezt is. Késõbb majd látható lesz a rétegek elhelyezkedése. Azért több réteg, hogy könnyebb legyen követni a rajzot és kidolgozni. Tehát belapítva az összes réteg egyben (brianflatt.jpg). Gyakran ilyenkor még változtatok néha a színeken, hogy ne csak önmagukban legyenek jók, hanem összességében is jól mutasson. Ilyenkor néhány kattintással lehet változtatni, kialakítani a kép színvilágát.
A kép kidolgozást általában a figurával kezdem (annak is a bõrszínével). Beállítom rajta a fényviszonyokat és a továbbiakban azt veszem alapul (brianfull1.jpg). Jól látszik hogy ami térben legfelül helyezkedik el azok vannak ezen a rétegen.
Következõ réteg szintén kidolgozva (brianfull2.jpg). A mûszerfalon még nincs kialakítva a heggesztõ lángjának fénye, majd a késõbbiekben adom hozzá.
Következõ rétegen a kábelek, apró mütyûrök, miegymás. Próbáltam színesebbre csinálni mint a valóságban. Tetszik, amikor el lehet nézelõdni a részleteken és azok sokszínûségén (brianfull3.jpg).
Gyakran eltúlzom kicsit, és olyan a végeredmény, mint valami rágógumi-papír. Színes szagos :-D
Az utolsó rétegben a talaj és a kocsi belseje látható. Sötétebbre vettem kicsit, hogy nagyobb mélysége legyen a képnek. A sötét háttérbõl jobban kitûnnek a színes alkatrészek, és jobban kiemelkedik a figura is (brianfull4.jpg).
A színezés rétegek minden eddigi esetben a tus (kihúzás) réteg alatt helyezkednek el. A most következõ viszont felette (tehát takarja azt). Itt adtam hozzá a gázláng fényét és a csillanást. A réteg “keverési módja” lineáris világosítás és az áttetszõsége 85%. Kicsit átfedi a tus fekete vonalait, de nem takarja el teljesen. Érdemes kísérletezni, jópofa dolgokat lehet teljesen véletlenül találni (brianfull5.jpg).
Utolsó körben a karakter jobb oldalára megrajzoltam a lángok reflexfényeit (ugyanazzal a színnel, amivel az elõzõ réteget készítettem). Ez a réteg szintén a tus alatt helyezkedik el (brianfull6.jpg).
Tulajdonképpen lehetne kész is, de mivel a rajzon látható gázpalack valószínûleg felrobbant, hát úgy döntöttem megpörkölöm kicsit a fotó széleit.
Összeflatteltem (összeolvasztottam) a rétegeket, letöröltem a vastag fekete keretet (mivel a fényképeknek sincs fekete kerete) és kis fehér szélet hagytam neki. Cakkosra és lyukasra radíroztam és egy kis fekete és sötétbarna égés nyomot rajzoltam a szélére. A végén nagyon vékonyan körbevonalaztam, hogy kicsit jobban elváljon a háttértõl.
Következett a tényleges karakterlap kialakítása.
Némi kunyerálás és guglizás után elég referencia gyûlt össze a kezdéshez.
Rendõrségi (FBI/CIA/Interpol) adatlapot képzeltem el. Olyasmit, ami elég információt tartalmaz (profile.jpg) de van rajta hely a képeknek, és talán kicsit újít is valamit az eddig látottakon.
A fejlécet a hivatalos Interpol logóból készítettem. Megrajzoltam a szövegmezõket és az ujjlenyomat keretét. Az oldal alján elhelyeztem a rá vonatkozó utasításokat és információkat, továbbá az aláírás helyét. (interpol1.jpg) De az egész túl steril lett. Valami használtabbat szerettem volna, amin látszik, hogy sokat forgatják és fontos a tulajdonosának.
Tehát fogtam egy írógéplapot, jól meggyûrtem és összefogdostam piszkos kézzel (a cipõm talpát taperoltam és aztán simogattam vele a papírt :-D), majd a kávéspoharam alját összemaszatolva foltokat kentem rá.
Egész egyszerûen beszkenneltem, és ráhelyeztem az elõbb elkészített keretes szöveges réteget (interpol2.jpg).
A következõ lépésben feltettem a fényképeket és az ujjlenyomatot a helyükre és vetett árnyékot rajzoltam alájuk, ezzel is erõsítve, hogy különálló darabok (interpol3.jpg).
Beírtam a szöveget és feltettem az aláírást (köszönet zoli79 feleségének, ugyanis Õ kölcsönözte az A Morales szignó) (interpol4.jpg).
Utolsó lépésben a kapcsokat rajzoltam meg, melyek a fotókat rögzítik és a pecséteket “nyomtam” rá, ezek átlátszósága is le van véve 75%-ra hogy a nyomtatvány részletei is átlátszanak rajtuk kicsit.
Ezzel el is készültünk. Ugye milyen egyszerû?!
Végezetül az adatlap fordítása:
File #34-56d: Brian Harris
Kor: 28
Haj/szem szín: Black/Blue
Magasság: 1.64 m
Súly: 80 kg
Agent A. Morales megjegyzései: Nincs túl sok infóm Harrisrõl. Úgy néz ki félrevonulós, elkülönül a csapattól. Ez is azt sugallja, hogy õ a “kimenekítõ” sofõrük, mindig bujkál. Sosincs a helyszínen, az tuti. A megelõzõ adatokból elõásva az derül ki, hogy Harris technikai zseni (varázsló).
Õ gondozza és építi a kütyüket, melyeket a csapat használ. A profilja alapján úgy tûnik könnyû lesz elkapni és megtörni.
És most, hogy eljutottál idáig, még biztosan van 2 perced, hogy gyorsan regisztrálj a Dimestore fórumára és szavazz a Brian adatlapra a YES szó beírásával! HAJRÁ!