Hamarosan megjelenik az Arkham játéksorozat harmadik része, a PC GURU pedig összeszedett minden olyan infót, amit eddig még nem lehetett tudni Batman korai kalandjáról.
Mielőtt belevágnánk az újdonságok ecsetelésébe, gyorsan vegyük át a Batman: Arkham Origins alapjait. Öt évvel járunk a Batman: Arkham Asylum eseményei előtt, a Sötét Lovag már legalább két éve aktív, de még nem az a félve tisztelt figura, akit a korábbi játékokban irányíthattunk. Heves vérmérsékletű, kissé meggondolatlan, fiatal hőssel lesz dolgunk, aki sokak számára csak egy legenda, a rendőrség még levadászandó őrültként tekint rá (Jim Gordon is), és nemhogy Robin vagy Nightwing, de még Oracle sem bukkant fel a köpenyes igazságosztó életében. A ránk váró történet karácsony éjszaka játszódik, és Batman nyomában összesen nyolc, a Black Mask nevű gengszter által felbérelt bérgyilkos lohol. Azt már korábban is tudtuk, hogy Deathstroke és Deadshot hajtanak a Denevéremberért járó vérdíjra, viszont az utóbbi hetekben és hónapokban még három gonosz kilétére derült fény.
A Rocksteadyt váltó Warner Montreal természetesen nem tudta elkerülni a legutóbbi Christopher Nolan film által keltett hullámokat, így Bane ismét központi szerephez jut a történetben, ám még nem abban a formában, ahogy 2009-ben megismerhettük. A bőrmaszkot viselő bérgyilkos itt még nem az a drabális állat, akivel az Asylumban és az Arkham Cityben találkozhattunk, hanem egy olyan figura, akit még nem torzított el az erőnövelő Titan formulával való kísérletezgetés. Ami viszont ennél is érdekesebb, hogy a jelek szerint Bane-nek lesz egy partnere, méghozzá az őrült és kiszámíthatatlan Joker személyében, de azt már most érdemes tisztázni, hogy a vigyorgó bohóc ezen kapcsolat ellenére sem tagja a Batman fejére vadászó nyolc pénzéhes gyilkosnak. Copperhead viszont igen. Ha ez a név nem cseng ismerősen, akkor nem a memóriátokkal van baj, hiszen a karakter nem tartozik a Sötét Lovag ismertebb opponense közé – éppen ezért vehették a fejlesztők a bátorságot ahhoz, hogy megváltoztassák a bűnöző nemét, ezzel megalkotva az Origins első (bejelentett) nőnemű ellenfelét. A hiányos bőrszerkóban feszítő hölgy elsőre nem tűnik túl veszélyesnek, a látszat azonban csal, ugyanis Copperhead kitűnően képzett akrobata, otthon van a különböző harcművészetekben, és ráadásként egyetlen érintéssel képes megmérgezni az ellenfeleit. Ez utóbbi csapást hősünk sem fogja elkerülni, így jobb, ha már most felkészültök egy olyan küzdelemre, amiben Batmannek az agresszív leányzó mellett a méreg hatására felbukkanó hallucinációkkal is meg kell majd birkóznia.
Az ötödik bérgyilkos, akiről a Gamescomon hullott le a lepel, nem más, mint Firefly, aki szintén nem tartozik az ikonikusabb (és lerágott csontnak tekinthető) gonoszok közé. Garfield Lynns egy félresikerült akciója után válik piti gyújtogatóból pszichopatává, azzal a feltett szándékkal, hogy felperzseli egész Gothamet, és emellett még a Sötét Lovag becserkészését sem tartja lehetetlennek. Firefly egész testét tűzálló páncél borítja, fegyvere egy méretes lángszóró, és a hátára szerelt jetpacknek köszönhetően még repülni is képes. Batmannek természetesen vele is meg kell majd küzdenie, és mi már azt is tudjuk, hogy hol: a New és Old Gothamet (ezúttal az egész város bejárható) összekötő hatalmas híd lesz a forró helyzetekkel jócskán megtűzdelt harc helyszíne.
Ahogy azt már a bevezetőben pedzegettük, az Origins idején hősünk még nem rendelkezik olyan kiterjedt segítői hálózattal, mint a korábbi részekben, Batman egyetlen társa a fáradhatatlan Alfred Pennyworth lesz, és a kettejük interakciója végig fogja kísérni az egész játékot, megmutatva, hogy miképp csiszolódott össze Bruce és az igazságosztó státuszt kezdetben elítélő öreg komornyik. És ez a dinamika nemcsak az ifjú Wayne és Alfred kapcsolatában lesz tetten érhető, de ebben az epizódban olyan dolgokkal ismerkedhetünk meg, amelyeken a „jövőben” játszódó Arkham játékokban már rég túl voltunk. Átélhetjük Batman és Joker első találkozását, megismerhetjük Gordon felügyelő még nem túl barátságos oldalát, látni fogjuk, hogy miképp kezdődtek azok a meghatározó kapcsolatok, amelyek aztán az Arkham Asylum és City eseményeihez vezettek.
Habár a Denevérbarlang már az Arkham Cityben is felbukkant egy DLC-ként letölthető challenge térkép formájában, a köpenyes igazságosztó rejtekhelye ezúttal már alapból elérhető lesz, benne az összes ismerős elemmel, a járművektől egészen az ikonikus kellékekig. A játék folyamán a Batcave lesz a bázisunk, bármikor visszatérhetünk majd ide, és nemcsak arra lesz lehetőségünk, hogy a páncéltároló segítségével váltogassunk a különböző (természetesen DLC-ként megvásárolható) kosztümök között, de itt fejleszthetjük a felszerelésünket, és innen indíthatjuk el a szimulációként szolgáló challenge módot is, amiben gyakorolhatjuk a harcot és a különböző kütyük használatát. Az utóbbiak között például fel fog tűnni az Arkham City Wii U-s verziójában debütált elektromos kesztyű is.
A WB Montreal fejlesztői nagy rajongói a Rocksteady munkásságának, de ez nem azt jelenti, hogy nem látják a korábbi részek apró hibáit. Ilyenek voltak a boss-harcok, amelyek főleg az Asylumban okoztak némi csalódást. Az Arkham Cityben ugyan már javult a helyzet, volt némi változatosság, de abban talán mindannyian egyetértünk, hogy a legérdekesebb küzdelmet Mr. Freeze biztosította, akit csak akkor tudtunk legyőzni, ha bevetettük ellene Batman szinte összes trükkjét. Az Origins mögött álló csapat ezt az összecsapást tekintette követendő példának, és ígéreteik szerint az általuk fejlesztett epizódban nemcsak a reflexeinkre lesz szükség, ha komolyabb ellenfelekkel csapunk össze, de a kreativitásunkra is. A fejlesztőkre szintén nagy hatással volt az Arkham Asylum azon része, mikor Scarecrow ideggázának hatására a külső nézetes játékmenet 2,5D-s platformerbe váltott, és ha hinni lehet Ben Mattes producernek, akkor az Originsben rengeteg hasonló megoldás vár majd ránk, csak az említett példánál sokkal meglepőbb módon, olyan formában, ahogy senki sem számítana rá…
Végezetül essen szó egy olyan újdonságról, amiről még nem lehet bizton állítani, hogy jó dolog. A korábbi részek tökéletesek voltak multiplayer nélkül is, az Origins azonban már nem tudta elkerülni a kötelező többjátékos mód végzetét. Habár okozott már kellemes meglepetést az erős szólista tartalom mellé pakolt multiplayer (pl. Max Payne 3, Assassin’s Creed), de az új Batman esetében még csak találgatni sem lehet, hogy miképp fog elsülni ez az új lehetőség. A Splash Damage (Enemy Territory: Quake Wars, Brink) által fejlesztett opcióról jelen cikkünk írásakor még csak annyit tudni, hogy aszimmetrikus multit kapunk, amiben Bane és Joker bandája hagyományos deathmatch formájában csap össze, miközben Batman és Robin lopakodva ritkítja a két csapatot. Kapunk tehát egy 3v3v2 küzdelmet, ami elsülhet akár jól, de nagyon rosszul is. Október közepén kiderül, ám annyit mondhatunk, hogy mi nem emiatt várjuk az Arkham Originst, hanem azért, mert nagyon úgy tűnik, hogy a WB Montreal egy lebilincselő és igényes előzményt készít minden idők két legjobb szuperhősös játékának.