[HardWired] A PS3Land mikrofonvégre kapta a svéd Starbreeze szuperfejlesztõ munkatársait, hogy a The Darkness c. év végére idõzített képregény adaptációról beszéljen…
A cég 1998-ban indult maréknyi fejlesztõvel a fedélzeten. Általában egyetlen projekttel foglalkoznak, nem osztják meg a csapat erõforrásait, így a jelenleg 50 fõs stáb 2004 õsz óta – feltehetõleg egyedül – a The Darkness-en dolgozik teljes erõbedobással. Hogy honnan merítik az ihletet, mi inspirálja a csapatot? Íme néhány példa Lars Johansson vezetõ dizájnertõl: Burnout, Six feet under, ICO, A Very Long Engagement, Metroid Prime, Half-Life, Sopranos, Max Payne, Dark Days, Call of Duty, X-men, Pokémon.
A játék története fõként a Darkness képregény sorozat Resurrection c. kiadására épít. Szerencsére nem kell ismernünk a világot, hogy eligazodjunk benne, viszont számos ismerõs karakter és motívum – pl. találkozhatunk Butcher Joyce-szal, Jennyvel és Sarah nagynénivel – felfedezhetõ lesz a játékban, a téma rajongóinak legnagyobb örömére.
A The Darkness a Starbreeze saját fejlesztésû – az összes korrábi projektnél alkalmazott – motorját használja, amit több szempontból is módosítottak, hogy megfeleljen a kor követelményeinek. Újdonsült fizikai és rombolás rendszert, számos megvilágítással kapcsolatos változtatást és IK-val, illetve mimikával megtámogatott animációs rendszert építettek a kódba.
Lars Johansson producer és vezetõ dizájner szerint ezúttal könnyebb dolguk van a multiplatform kóddal, mivel az X360 és a PS3 sokban hasonlít, szemben a korábbi generációval. Arról, hogy a PS3 v. az X360 az erõsebb Andersson a szokásos nyakkendõs választ adta, de végül hozzátette, hogy a Blu-ray-ben látja a megváltást, mivel a fejlesztés kezdete óta azon sakkoznak mi legyen a DVD-n és mit hagyjanak le róla, a bónusz tartalmakról nem is beszélve…
Pár elõzetes képecske itt megtekinthetõ.