Ultimate News #65

INTERJÚ 1. – ROBERT KIRKMAN

Az e heti első interjúalanyunk Robert Kirkman, az Ultimate X-Men írója, aki mi másról is beszélhetne, mint (többek között) a közelgő Apokalipszisről. Kellemes és barátságos kis téma ez így, karácsony előtt. Nos, tied a szó, Robert!

Kezdjük ott, hogy átvetted a sorozat írói posztját. Amikor még Brian K. Vaughan írta az X-ek kalandjait, mindenki arra számított, hogy az előzetes híreszteléseknek megfelelően Bryan Singer lép majd a helyébe. Ám helyette te jöttél.
Igen, először csak azzal a feladattal bíztak meg, hogy a 66.-tól a 74. számig írjam a sorozatot, előkészítve a terepet Bryan Singernek. Sajnos túl sokat nem beszélhetek arról, hogy miért is nem lett ebből a dologból semmi, de tény, hogy ennek köszönhetően a 75. számtól állandó írói státuszba léphettem elő. Természetesen én nagyon örültem ennek.

Nem okozott az problémát, hogy hirtelen hosszabb távra kellett már tervezned?
Nem, egyáltalán nem. Az első kilenc számom egy nagyobb történetet fog össze, amelyekben eljátszadozhattam kicsit a karakterekkel, aztán a 75. számtól felpörgethettem a dolgokat. Végre azt csinálhattam a szereplőkkel, amit akartam. Lehetőségek egész tárháza nyílt meg előttem.

Hogyan zajlik nálad egy klasszikus karakter „újvilágiasítása”?
Nos, azokat az elemeket, amelyek igazán népszerűvé tették a figurákat, próbálom minden esetben megtartani. Például ha a képességük egyedi és meghatározó, akkor azzal nyilván nem babrálok. Vagy ha a kinézetük az, ami igazán jellegzetes, akkor az marad úgy, ahogy van. Na persze ez mégiscsak az Újvilág, ezért néhány változtatás elkerülhetetlen. Az X-Men szereplőin már több mint 20 író dolgozott több mint 20 éven át, és mindegyikük adott hozzájuk valami kis pluszt. Szóval van miből válogatnom. Ami tetszik, azt felhasználom, ami nem, azt nem. És nagyon élvezem, hogy új karaktereket alkothatok, de mégis úgy, hogy már az alapok megvannak hozzájuk.

A Mágus (Magician) viszont egy minden tekintetben vadiúj karakter volt.
Igen, szerettem volna valami egészen újat is hozzáadni a sorozathoz. Szeretek teljesen új figurákat alkotni. Emlékszem, a kezdeti kilenc számomat egy Főnix-sztorinak szántam eredetileg, de aztán a fejesek kijelentették, hogy hagyjam a Főnixet, mert úgysem maradok sokáig a sorozatnál. Ők javasolták, hogy hozzak be inkább egy új szereplőt, és én beleegyeztem. Sőt, még tetszett is az ötlet, hogy egy vadonatúj karaktert teremthetek.

Ki a kedvenc újvilági karaktered?
Azt hiszem, Kábel nagyon jól sikerült. A mai napig remek ötletnek tartom hozzákötni őt Rozsomákhoz. De Piro is az egyik nagy kedvencem. Sőt, Árnyékot is kiemelném, aki szerintem a Morlockokkal lett igazán érdekes karakter. Vele már a kezdetektől ilyen terveim voltak. Nagyon tetszenek azok a drasztikus változások, amin egyes szereplők (többek között ő is) átestek.

Hogy fogadták az emberek az újvilági Kábelt? Biztos sokan kiakadtak, hogy gyakorlatilag ő Rozsomák…
Szerintem még mindig van sok olyan olvasó, akik nem hajlandók elhinni, hogy Kábel maga Rozsomák. Az mindenesetre biztos, hogy a Marvelnél mindenkinek tetszett ez az ötlet. Ami azt illeti, ez a húzásom volt az, ami végleg meggyőzte őket, hogy maradhatok a sorozatnál. Persze, ismerek olyanokat is, akik foggal-körömmel tiltakoztak egy efféle Kábel ellen, de a pozitív reakciók bőven túlsúlyban voltak. Fura dolog ez, mert sok újvilági karakter pont olyan, mint az eredetije, míg mások meg szöges ellentétei azoknak. A rajongók egyszer azért panaszkodnak, mert valaki túlságosan hasonlít a klasszikus változathoz, egyszer meg azért, mert túlságosan különbözik tőle. De ez ellen nincs mit tenni. Nem lehet mindenkinek a kedvében járni. Nekem az bőven elég, ha már a többségnek tetszik, amit csinálok.

Mennyiben hatottak rád az előző írók, Mark Millar, Brian Michael Bendis és Brian K. Vaughan sztorijai?
Több elemet és történetfonalat is átvettem tőlük. A 89. számban olvasható Shadow King is az előző írók történetei alapján született. Azt akartam éreztetni a rajongókkal, mintha ugyanaz az ember írta volna a sorozatot már az 1. számtól kezdve. Többször visszautalok korábbi sztorikra, mindenhonnan elcsípek ezt-azt, és így rakom össze a saját történeteimet. A Főnix például Mark Millar ötlete volt, Kolosszus, az X-Fegyver és dr. Cornelius ügye pedig Brian K. Vaughané. Nagyon fontosnak tartom, hogy ha valaki átvesz egy sorozatot, ne hagyja figyelmen kívül az elődei munkáját. Legyen az egész képregény története egy nagy egész, nem pedig több apróbb, különálló részlet. Amikor átvettem az írói stafétát, próbáltam az összes elvarratlan szálat továbbvinni, hogy Vaughan ötletei is folytatódjanak, de közben az én sajátjaim is elkezdődjenek.

Beszéltél valamelyikükkel arról, hogy milyen irányban folytatták volna a sorozatot?
Igen, mindhármukkal, bár nem szeretem tudni, hogy az előző íróknak milyen tervei voltak még. Csak az érdekel, amit ténylegesen leírtak a számaikban, a meg nem valósult ötletek már nem igazán. Megvannak nekem a saját elképzeléseim. Onnan folytatom, ahol ők abbahagyták, de az már legyen az én gondom, hogy hogyan. Nem akarom, hogy mások befolyásoljanak írás közben. És legyünk őszinték: Mark Millar talán már nem is emlékszik azokra az időkre, amikor még ő volt az író!

Térjünk rá a történetre. Hol van Magneto? Vaughan ugye azzal zárta a munkáját a sorozaton, hogy Magneto megszökött a Triskelionból, de azóta se volt komolyabb szerepe.
Igen, Magnetónak csak rövidebb szereplése volt nálam, mert őt már annyiszor felhasználták előttem, hogy én nem nagyon akartam hozzányúlni. Én inkább valami újat, valami egyedit akartam. Magneto már volt sokszor. Meg aztán fog ő most eleget szerepelni más újvilági sorozatokban. Nálam egyelőre a háttérben marad.

Hogyan értékelnéd az X-Men jelenlegi felállását és a tagok viszonyát?
Lassan kezdenek megbízni Bishopban a fiatalok. A Sentinels című sztori végére már egészen összeszokott csapattá alakult az új X-Men. Egyre jobb a csapatmunkájuk, van egy tapasztalt vezetőjük… Végre sínen vannak. Aztán a 90. számban megkezdődik a totális káosz és szétesés. Semmi sem tart sokáig szegény X-ek életében…

Esetleg megtudhatunk pár dolgot az Apokalipszis-sztoriról?
Miután a 75. szám után már hosszabb távon gondolkodhattam, egyből elkezdtem az Apokalipszis-sztorin dolgozni. Sok kicsi történetszál indult meg, amelyek most még talán zavarosnak tűnnek, de valójában mind-mind összefügg. Tudom, hogy sok negatív kritika érte a sorozatot, amiért rengeteg, látszólag független vonalon vezetem a történetet, de most már elárulhatom, hogy minden összekapcsolódik majd egy kerek egésszé Apokalipszissel. A jelentéktelennek tűnő események főszerepet kapnak, és minden világossá válik majd. Kiderül, mit is tervezett valójában Kábel egész idő alatt, és hogy mi a szerepe mindebben Bishopnak. Visszatér majd Árnyék is a Morlockok élén. Újra itt lesz nekünk Mr. Sinister, megmutatkozik Káprázat igazi ereje, és Jégember is fontos szerepet kap majd. Röviden: minden és mindenki érintett lesz valamilyen módon.

És milyen lesz maga Apokalipszis?
Hát, eléggé különbözik majd az eredeti változattól. Hogy mennyire, azt egyelőre nem árulnám el. De kemény ellenfél lesz, az biztos. A legkeményebb az X-Men eddigi pályafutása során.

Egyszer már felbukkant Brian K. Vaughan egyik sztorijában, de akkor még nem volt egyértelmű, hogy valódi-e, vagy csak Sinister agyszüleménye.
Pedig nagyon is valódi! Nem azzal fogom zárni a sztorit, hogy Sinister felébred, és felkiált: „Jaj, milyen borzalmas álom!” A 88. számból már tudjuk, hogy Kábel már jó ideje harcban áll vele, úgyhogy igen: ő valódi. Sőt, a jövőben ő uralkodik minden felett. Kábel azért ment vissza a múltba Xavierért, mert ő az egyetlen, aki megállíthatja. Sajnos Kábel múltjában Xavier még nem állt készen Apokalipszisre, ezért vesztett, de most Kábel jól felkészíti majd. És ha sikerül, visszatérhetnek a múltba, hogy ezúttal Apokalipszis ne győzhessen.

És új rajzoló is érkezik Salvador Larroca személyében.
Igen, Yanick Paquette távozott a 88. számmal, és az ő helyét veszi át Salvador Larroca. Örülök, hogy rá esett a választás, mert még 2001-ben ő maga tervezte az újvilági X-ek kinézetét. Sajnos akkor végül nem ő kapta meg a sorozat rajzolói munkáját. Aztán dolgozott velem az Ultimate X-Men Annual 2. számán, és akkor is nagyon meg voltam elégedve vele. És most újra itt van, olyannyira, hogy ő tervezhette meg Apokalipszis kinézetét is. Na jó, kivéve a csizmáját, amit már Yanick Paquette megrajzolt egyszer a 80. számban. Az egyik képkockában látni. Ez csak egy kis ajándék volt a részünkről az olvasóknak.

Hogy megy eddig Larrocának a munka?
Eddig még nem nagyon dolgozott újvilági képregényen – csak a már említett vázlatokat készítette ő a sorozat indulásakor. A klasszikus X-Ment már sokszor rajzolta, és érdekesnek találta, hogy most kipróbálhatta magát az újvilági csapattal is. De már 15 éve rajzol X-eket, úgyhogy nem volt különösebb probléma számára a váltás.

És mi következik Apokalipszis után?
Nos, erről nem beszélhetek. Várjátok türelmesen a Marvel bejelentéseit. Jelen pillanatban a teljes Újvilág sorsa a jövő évi Ultimatum történéseitől függ…

Téged is bevontak az Ultimatum terveibe?
Egy-két részletet megosztottak velem, igen, de a teljes sztorit csak maga az író, Jeph Loeb ismeri.

Köszönjük, Robert!

Oldalak: 1 2 3 4 5

FACEBOOK HOZZÁSZÓLÁSOK: