Képregényes 10×5

1. Az utóbbi pár évben az ismeretségi körödben nőtt a képregény iránt érdeklődők száma?
2. Neked melyik a kedvenc képregényirányzatod / műfajod a képregényeken belül?
3. Mi alapján jön meg a kedved egy új képregény olvasásához? (pld szerző, kiadó, téma)
4. Melyik képregény volt meghatározó élmény számodra az utóbbi időben?
5. Szerinted melyik az a képregényirányzat / műfaj, ami új olvasókat tudna toborozni a képregénynek?

Rorimack, író

1. Nőtt, többszörösére.

2. Ha jó a történet, mindegy ki és hol csinálta. Érthető okokból több mangát olvasok, ezeken belül is keresem a komolyabb műveket. Szeretem azokat a képregényeket, amik szinte semmi másról nem szólnak, csak a hétköznapi valóságról.

3. Vannak szerzők, akiknek a műveit gondolkozás nélkül megveszem (Warren Ellis, Nihei Cutomu stb.). Még mindig sokat járok antikváriumokba, ahol folyamatosan figyelem az ismeretlen címeket és bővítem a megkezdett sorozatokat. Sokszor az ajánlók, vagy maga a szerző internetes szereplése győz meg arról, hogy valamit érdemes megvennem (vagy nem) (pl. kepregeny.net, the-engine.net).

4. June Kim egykötetes mangája, a 12 Days félelmetesen jó. OEL manga, vagyis Amerikában rajzolták, és nagyon röviden arról szól, hogy valaki hogyan gyászolja meg szeretője halálát. Igazából nem történik benne semmi, de az nagyon szépen.

5. A most jelenlévőkön kívül? Felnőttebb közönségnek szóló mangák (történelmi képregények, női képregények), de az új közönség nem lenne annyival több, hogy ezeket a kiadványokat el tudná tartani. És, ennek félig ellentmondóan Jeff Smith Bone-ja és a hozzá hasonló képregények, hogy legyen, ami kifejezetten a kisebbeknek szól, és alternatíva tud lenni a manga-áradat mellett.

Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11